Jak může pomoci hormonální jóga
Logo
Nevíte si rady? Zavolejte.
Po-Čt: 7:30h-15h
0 ks
za 0 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
  1. Úvod
  2. Blog
  3. Rozhovor s odborníkem
  4. Pomůže hormonální jóga při menopauze?

Pomůže hormonální jóga při menopauze?

Hormonální jóga je z variant jógy, která se zaměřuje na harmonizaci hormonálního systému a podporu celkového zdraví nejen žen. Tato specifická forma jógy kombinuje pohybové sekvence, dechová cvičení a relaxaci s cílem ovlivnit hormonální rovnováhu v těle. V tomto rozhovoru se setkáme s lektorkou hormonální jógy Adélou Bavlšíkovou, která nám přiblíží principy a benefity tohoto cvičení, a rozebereme, jak hormonální jóga může pomoci ženám dosáhnout lepšího zdraví a pohody ve všech fázích jejich života.

 

Medailonek

Adéla Bavlšíková je certifikovaná lektorka Hormonální jógy pro ženy podle Dinah Rodrigues. V České republice vede kurzy pro ženy od roku 2011. Jejími kurzy prošlo už více než 5000 žen. Specializuje se na podporu ženské plodnosti. V roce 2015 založili společně se svým manželem CENTRUM HORMONÁLNÍ JÓGY. Adéla také asistuje autorce Hormonální jógy Dinah Rodrigues při závěrečných lektorských zkouškách. Adély manžel Petr Bavlšík učí Hormonální jógu pro muže podle Dinah Rodrigues. Mají spolu úžasnou dcerku. 

 

Co je to hormonální jóga a z čeho hormonální jóga vychází? 

Hormonální jóga podle Dinah Rodrigues (96 let) je ucelená a do detailu propracovaná sestava 21 cviků, která ženám pomáhá řešit problémy s hormonální nerovnováhou. Cviky vychází z klasické jógy, ale jsou upravené tak, aby co nejvíce stimulovaly žlázy s vnitřní sekrecí. Navíc jsou doplněné o intenzivní dechové techniky a tibetskou cirkulaci energie. Celou sestavu uzavírá Harmonizace energie a čaker, která má psychosomatické účinky. Výsledky při pravidelném cvičení jsou podložené vědeckou studií. 

Kterým věkovým skupinám je hormonální jóga určená? 

Hormonální jógu mohou cvičit i mladé dívky, pokud už začaly menstruovat a řeší problémy s hormonální nerovnováhou (nepravidelná menstruace, cysty na vaječnících, polycystické vaječníky, bolestivou menstruaci, akné, …). Preventivně je určena ženám od 35 let. Horní hranice není nijak limitována. Sestavu cvičí i ženy straší 90 let. 

Za jak dlouho se dostaví efekt cvičení? 

Dinah Rodrigues uvádí, že při pravidelné praxi aspoň 4x týdně, by měly problémy do třech měsíců odeznít. Je to velmi individuální. Některým ženám pomůže cvičení už v průběhu kurzu. Často se mi stává, že ženy, které několik let nemenstruovaly, začnou menstruovat už v průběhu kurzu. To jen pro příklad.  

 Je pravidelnost důležitá? A proč? 

Hormonální systém je velmi citlivý, proto je skutečně vhodné dodržovat pravidelnost, aby bylo cvičení účinné. Je to podobné jako bychom užívali např. hormonální substituci. Když ji bereme, ovlivňuje náš hormonální systém a když ne, tak neovlivňuje. Když cvičíme pravidelně, pomáháme si tím zajistit optimální hormonální produkci.  

Jsou situace nebo diagnózy, kdy se hormonální jóga nedoporučuje či omezuje? 

Ano, těmito situacemi jsou: těhotenství, zvýšená funkce štítné žlázy, rakovina prsu, pokročilá endometrióza, myom větší než 6x6 cm, zánět vnitřního ucha. 

S čím vším může hormonální jóga pomoci? 

U žen doporučujeme hormonální jógu především v následujících situacích: 

  • nepříjemné projevy menopauzy,
  • předčasná menopauza, cysty na vaječnících,
  • PMS (premenstruační syndrom),
  • syndrom polycystických vaječníků – PCOS (symptomy – nadměrné ochlupení, akné, přibývání na váze, neplodnost),
  • ztráta menstruace a ovulace,
  • neplodnost (způsobená hormonální nerovnováhou nebo špatným prokrvením pánevní oblasti.
  • Srůsty na vejcovodech, které jsou způsobeny svalovou křečí, můžou být pomocí HJT také odstraněny), deprese,
  • emocionální nestabilita,
  • snížení paměti (způsobené nízkou hladinou hormonů),
  • nízké libido,
  • inkontinence (únik moči),
  • osteoporóza,
  • syndrom karpálního tunelu,
  • snížená funkce štítné žlázy,
  • nespavost,
  • padání vlasů,
  • lámavé nehty,
  • suchá pleť,
  • akné
  • a další potíže způsobené hormonální nerovnováhou. 

  Proč je důležité pevné pánevní dno pro zdraví ženy? 

Paradoxem je, že svaly pánevního dna by měly být sice pevné, ale zároveň uvolněné. Mnoho žen má problémy právě s tím, že se v pánevní oblasti nedokážou uvolnit. Hormonální jóga pracuje s pánevním dnem téměř ve všech pozicích, a to zajišťuje nejen jeho posílení, ale zároveň velmi žádoucí uvolnění. 

 Existuje nějaký jednoduchý cvik nebo postavení těla, které můžeme jednoduše praktikovat v průběhu dne (na procházce, při sezení v kanceláři atd.)? 

Pro Hormonální jógu je specifické, že je potřeba cvičit skutečně celou sestavu, aby ženy zaznamenaly její účinky. V sestavě ale máme jeden úžasný cvik, který pomáhá stimulovat vaječníky a zároveň upravuje držení těla. Pokud bych tedy měla doporučit jeden cvik, který má vliv na hormonální systém, byla by to určitě Mahasana.  

Provedení cviku uvidíte v následujícím videu.

V seriálu Ženské zdraví naleznete další zajímavé články, které se věnují dalším aspektům ženského zdraví.

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli

 

Sledujte nás na Instagramu

 

Terrapotheka

Vybíráme pro Vás ty nejlepší výrobky na trhu. Kritéria výběru jsou stejně přísná jako kritéria při výběru produktů pro naši rodinu. Nejvyšší kvalita bez diskutabilních přísad vhodná jako doplněk přísných diet a dietních protokolů.

© 2019-2021 Terrapotheka.cz, všechna práva vyhrazena
Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz